Gigantyczna lilia w ogrodzie

Zauroczyła mnie. Mam w swoim ogrodzie sporo lilii, ale ten himalski gigant napotkany w angielskim przyzamkowym ogrodzie zrobił na mnie naprawdę wielkie wrażenie.  Cardiocrinum giganteum dorasta nawet do 3-4 metrów! Od lilii "zwykłych" odróżnia je przede wszystkim w sercowaty kształt liści (z greckiego kardio - serce i krinum -lilia). Kwitnie na biało latem i pachnie.


Niestety, jest rosliną monokarpiczną, czyli po kwitnieniu zamiera i dopiero jej nowe cebulki przybyszowe zakwitają po ok 5 latach. Najlepiej wygląda w grupie kilku roślin w półcienistym zakątku ogrodu. W Polsce roślina ta występuje jeszcze dość rzadko. Bez trudu mozna kupić jej nasiona, jednak hodowla z nasion trwa kilka lat. W ubiegłym roku udało mi sie znaleźć polski sklep internetowy oferujący cebule. Kupiłam i przeżyłąm wielkie rozczarowanie. Cebula dotarła do mnie na wpół zgnita. Nie dało się jej uratować. Poza tym była zdecydowanie mniejsza niż w opisie, a to oznaczało dłuższe oczekiwanie na efekt :(
Nie pozstaje mi nic innego jak zapolowac na cebulkę gdzie indziej.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wrzosowisko

Candy Jesienne

Kwietnik ze skrzynki